Alla inlägg den 1 november 2010

Av sad-girl - 1 november 2010 12:42

Jag önskar att jag var som Jonas Gardell...


Jag tycker såna människor är förebilder, som ALDRIG döljer hur de känner eller tycker.

Som alltid konfronterar om någonting inte känns okej.

Som aldrig talar skit bakom ryggen på någon annan, utan istället säger sin åsikt direkt till den person det gäller.

Som alltid reder ut trassel istället för att vänta.

Som talar om direkt om han/hon är irriterad och varför.


Jag önskar att jag var som Jonas Gardell – han är en riktig förebild. Han gör så.


En sån människa behöver man inte fundera på vart man har. En sån människa gör alla saker för att viljan finns där. Skulle aldrig göra sånt som inte känns rätt eller säga sånt han/hon inte menar.

Mitt nya löfte till mig själv (mmm.. vi får väl se hur det går, men ett försök skall jag åtminstone klara av) är att jobba mer på att bli just en sådan människa. I synnerhet inför min sambo.

Från och med nu, ska han få en heeelt öppen sambo tillbaka, som säger det hon tänker på och inte bara behandlar allt i sitt eget huvud, eller väntar tills kitteln kokar över nästa gång.


Starting today....

Ovido - Quiz & Flashcards