Direktlänk till inlägg 15 november 2010

Kapitel 21 - Avlägsna steg framåt

Av sad-girl - 15 november 2010 10:52


Varje gång antydningarna kommer eller frågorna ställs gör det ont i mig...


Jag har min egna familj långt ifrån där jag bor. Jag har långt hem till mamma.

Därför är det extra skönt att ha en utökad familj i form av min sambos mamma, pappa, bror och dennes familj - som jag blev välkomnad i med öppen famn, redan första stunden jag träffade dem. Vi umgås mycket med dem, äter ofta middagar ihop och åker på utflykter tillsammans. If they only knew....


Redan under vår första månad, började min svärmor säga meningar som "när ni gifter er" eller "när ni har små fotavtryck på gården" och det dröjde inte länge förrän hon till och med frågade NÄR vi skulle gå till prästen.

Just då, var det enbart smickrande, eftersom vi inte varit ett par så länge och det inte fanns ett orosmoln på himlen. Allt var underbart och jag var lyckligast i världen.


Men så uppstod vårt problem i samlivet och istället för att ta sig framåt i relationen var det som att allting slängdes bakåt.. Min gulliga svärmor har inte en aning.. Hon kommer rätt ofta med antydningar som "när ni får smått så, bla bla bla" eller "när ska ni gifta er då?". Jag har börjat bli mer och mer ledsen över detta, men kan samtidigt inte visa det - eftersom det här inte får avslöjas. Min sambo skulle dö då. Jag skulle vilja skrika ut "Din son vill inte ha mig, han tänder inte på mig, så några barnbarn kommer ni inte få och gifta oss lär vi heller inte göra!!" Men jag håller minen och byter samtalsämne istället.


Jag VILL ha barn. Det har jag velat sedan jag var 20. Men jag skulle aldrig skaffa barn bara för att. Jag vill ha barn med en man som kan ge mig all kärlek och styrka i världen, som älskar hela mig och vill samma sak som jag. Min sambo är rätt på så många sätt - men jag saknar den fulla vetskapen som man bara kan få när man klaffar på alla plan. Innan vi haft en period utan avbrott, där jag känner mig åtrådd och att han verkligen vill ha hela mig,  är alla de där stegen framåt i vår relation så väldigt avlägsna... och det smärtar mig enormt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sad-girl - 18 mars 2011 11:43

Mina batterier är laddade. Helgen uppe i norr gjorde mig gott!   Veckorna går ju som bekant fortare än blixten, men min "long-weekend" hos min familj tar nog priset ändå. Jag hann ändå göra allt möjligt, äta mammas goda middagar enligt den sedvan...

Av sad-girl - 7 mars 2011 11:05

Så har ytterligare en månad passerat – Februari är förbi. Och fortfarande är det dött. Stendött.   Jag har däremot kommit igång med träningen nu, efter många om och men. Hann bli sjuk också, när min kropp fick stå ut med ett tufft träningsp...

Av sad-girl - 15 februari 2011 13:01

Det såg ut att bli en bra dag...   Måndagar är för mig ingen lek. Jag har otroligt svårt att tvinga mig upp på morgonen, alltid dödstrött och en aning för medveten om att ännu en helg passerat utan intimitet. Det är egentligen för mig helt obegri...

Av sad-girl - 8 februari 2011 16:59

Oj vad jag är glad för en mans skull just idag! Du vet vem du är :) Att någon med samma dilemma som jag verkar nått någon slags vändning, förändring glädjer mig enormt! Jag ser att det är fler som tittar in här efter helgerna, vilket ju säkert...

Av sad-girl - 25 januari 2011 16:01

Tro det eller ej – men igår lyckades jag...UTAN tårar! Ja, alltså jag lyckades ta i vår heta potatis, utan att lipa....Helt otroligt!   Efter vårt praktgräl senast, som jag också berättade om, har vi inte berört vårat olösta problem och d...

Ovido - Quiz & Flashcards