Direktlänk till inlägg 3 oktober 2010

Kapitel 6 - söndagsångest

Av sad-girl - 3 oktober 2010 19:54

Jag är en erkänt positiv person. Egentligen. Jag ser lösningar på hinder som dyker upp, gräver sällan ner mig i problem - utan försöker hitta en väg ut ur vad det än må vara. Jag brukar vara den som peppar andra som är deppade eller som snöar in sig på trubbliga vägar. Det kan man inte tro när man läser det jag skriver. Annars, det JAGET som alla känner, skulle jag kunna hitta någonting positiv i nästan allt. Utan att vara överdriven på något sätt...Men jag kan verkligen inte för mitt liv, hitta någonting bra i den detalj av min situation som bara blir värre och värre, åtminstone mentalt.  Jag är en otroligt stark person - men jag blir rädd för att jag inte vet var min gräns går..

Hur stor påfrestning klarar jag av? Vad krävs för att bubblan ska spricka? Tänk om jag blir skvatt galen? Alltså på riktigt?!


Helgen har kommit och farit - igen. Helgen, som är den tid på veckan som jag lägger mitt största hopp till. Förgäves. Varken min sambo eller jag uppskattar kroglivet längre, vilket är skönt. Båda gillar att vara hemma lika mycket. Men i fredags var det dags för afterwork igen för honom. Jag satt hemma, efter att ha jobbat hela dagen -fortsatte jag med det på kvällen.  Sedan hämtade jag honom. Gårdagen var så trist. Solen sken, men han var bakis och förbannade hela grejen med att gå ut och supa, han avskyr berusningskänslan och tycker den är obehaglig. Motivationen att hitta på något var därför minst sagt mild. Givetvis förstog jag snabbt att nää då, inte sjutton händer det någonting idag heller - men imorgon kanske?

Sure...

Inatt drömde jag hela natten - vaknade tusen gånger och hade tungt att andas. Det jag drömde var inte något behagligt, tvärtom. I drömmen, befinner vi oss bland annat folk, vart vet jag inte, men där avvisar han mig helt öppet inför alla andra, och jag känner mig bara som världens minsta männsiska, helt värdelös, maktlös. Jag kan bara stå och se på hur andra tjejer sliter i honom och han gör ingenting för att sätta ned foten, ta med mig in i gemensamheten och visa att jag är hans.

Inte helt svårt att fatta att detta avspeglar mina innersta känslor. Projicerade i en dröm. Känslan av att inte räcka till, av att inte duga, av att vara någon slags nyttig funktion som delar kostnader, lite av en hund som bara troget finns där vid husses sida som sällskap och inget annat. Hela dagen idag, har jag kännt mig låg. Nere. Ledsen. Gråten har bara varit runt hörnet hela tiden och jag har fått kämpa för att inte börja lipa.


Jag vet inte vad jag ska göra.. fortfarande samma känsla av...att jag inte vet vad jag gjort som inte förtjänar fullständig lycka. Det är en varm potatis, hela alltet, en het potatis som man inte vill ta i, som man bränner sig på om man håller i den för länge.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sad-girl - 18 mars 2011 11:43

Mina batterier är laddade. Helgen uppe i norr gjorde mig gott!   Veckorna går ju som bekant fortare än blixten, men min "long-weekend" hos min familj tar nog priset ändå. Jag hann ändå göra allt möjligt, äta mammas goda middagar enligt den sedvan...

Av sad-girl - 7 mars 2011 11:05

Så har ytterligare en månad passerat – Februari är förbi. Och fortfarande är det dött. Stendött.   Jag har däremot kommit igång med träningen nu, efter många om och men. Hann bli sjuk också, när min kropp fick stå ut med ett tufft träningsp...

Av sad-girl - 15 februari 2011 13:01

Det såg ut att bli en bra dag...   Måndagar är för mig ingen lek. Jag har otroligt svårt att tvinga mig upp på morgonen, alltid dödstrött och en aning för medveten om att ännu en helg passerat utan intimitet. Det är egentligen för mig helt obegri...

Av sad-girl - 8 februari 2011 16:59

Oj vad jag är glad för en mans skull just idag! Du vet vem du är :) Att någon med samma dilemma som jag verkar nått någon slags vändning, förändring glädjer mig enormt! Jag ser att det är fler som tittar in här efter helgerna, vilket ju säkert...

Av sad-girl - 25 januari 2011 16:01

Tro det eller ej – men igår lyckades jag...UTAN tårar! Ja, alltså jag lyckades ta i vår heta potatis, utan att lipa....Helt otroligt!   Efter vårt praktgräl senast, som jag också berättade om, har vi inte berört vårat olösta problem och d...

Ovido - Quiz & Flashcards