Alla inlägg den 15 oktober 2010

Av sad-girl - 15 oktober 2010 09:06

Jag har gett mig själv ett löfte – och tänker hålla det


Sitter och laddar mentalt för ännu en helg, som i regel innebär oändliga förhoppningar om att det är NU vändningen kommer. Jag bestämde mig just för att jag inte ska låta det här sabba ännu en helg för mig. Det ska inte få ta all min energi. Det ska inte få bryta ner mig. Jag ska hinna före!

Missförstå mig inte, jag ska inte låta det bara vara. Jag kommer ta upp våran heta potatis, med båda händerna, och skala den förhand om jag så måste. Jag ska ta upp vårt bekymmer, INNAN jag bryter ihop, innan tårarna kommer och medan jag är i samma sinnesstämning som just nu, när jag känner mig helt cool. Jag ska fråga vad min älskade sambo har för planer. Hur han tänker sig att hans ”hjärnspärr” ska släppa och vad HAN ska göra åt det. För nu är jag så överjävligt leds på att vänta på en förändring som inte kommer..Så förbaskad trött på att inte räcka till.

Den här helgen ska bli en bra helg – det har jag lovat mig sjäv!


Whish me luck!

Ovido - Quiz & Flashcards